Світ шокований призначенням адвоката Коломойського головою АП і називає це олігархічним реваншем

Андрій Богдан

Після перемоги Володимира Зеленського на виборах президента України міжнародні оглядачі були стурбовані його потенційними кадровими призначеннями – зокрема, тим, чи приведе він до влади когось з оточення олігарха Ігоря Коломойського. 21 травня президент призначив адвоката Коломойського Андрія Богдана головою своєї адміністрації. Ми зібрали перші реакції міжнародних оглядачів.

Юридичні питання

«Ок, Зеленський призначив Андрія Богдана головою Адміністрації президента. Богдан працював в уряді часів Януковича і, відповідно до закону про люстрацію, він не може бути призначений на високі державні посади до 2024 року», – пише аналітик та ведуча Катерина Крук.

Старший науковий співробітник з питань України у Польському інституті міжнародних відносин Деніель Шеліговський також звертає увагу на те, чи може Богдан обіймати цю посаду: «Головою Адміністрації президента Зеленського стала довірена особа Ігоря Коломойського, його юрист Андрій Богдан. Що цікаво, Богдан підпадає під заборону обіймати публічні посади, згідно із законом про люстрацію. А відтак не може бути призначеним на цю посаду».

Олігархічний реванш

Політичний аналітик із Канади Аріяна Ґіць нагадує: «Богдан представляє інтереси Коломойського в справах по «Приватбанку». Олігархічний реванш в повному розпалі!».

Скасують закон про люстрацію?

«Ми можемо очікувати більшого тиску на Конституційний суд України, щоб швидко скасувати закон про люстрацію. Ми можемо сміливо припустити, що зустріч Богдана з головою Конституційного суду напередодні обрання Зеленського зовсім не була невинною», – додає аналітик в іншому дописі.

Відносини Україна-США

Західний політолог Тарас Кузьо припускає, що такий крок може зашкодити відносинам України зі США: «Американсько-українське стратегічне партнерство було у відмінній формі за часів Порошенка, але тепер починає зводитися нанівець. Зеленський призначив адвоката Коломойського своїм начальником штабу, попри те, що посол Волкер рекомендував цього не робити».

«Цей вибір викликає занепокоєння. Богдан – також адвокат Коломойського і працював у справі «Приватбанку». Йому потрібно показати свою повну лояльність з «Зе», – пише дослідник американського аналітичного центру Андерс Ослунд.

Колишній речник ОБСЄ в Україні Майкл Боцюрків пише: «Новий президент України призначає головою адміністрації суперечливого адвоката, який працює для сумнозвісного олігарха Ігоря Коломойського. Питання в тому, чи він взагалі має право бути на державній посаді».

Редактор «Атлантичної ради» Мелінда Герінґ коментує коротко:

«Це недобрий знак».

Зеленський «проігнорував занепокоєння з приводу його зв’язків з Ігорем Коломойським, найнявши адвоката олігарха на посаду начальника штабу», – зауважує оглядач Роман Олеарчук. Це посилить занепокоєння західних прибічників України, переконаний він.

Стаття містить коментар науковця Адріана Каратницького, який вважає, що «роль пана Богдана як юриста і близького друга олігарха Ігоря Коломойського обов’язково призведе до питань з боку міжнародної спільноти та серед виборців України, які бачили в Зеленському чистий розрив з нечистим минулим України».

Мережа Правди

Tailored Service with a Personal Consultant

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій провів аналогію дій Зеленського і кривавого януковича

Парубій

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій порівняв дії президента України Володимира Зеленського з початком каденції януковича.

«Вважаю, що указ президента про розпуск парламенту суперечить Конституції України. Зеленський заводить воюючу Україну в конституційну кризу. Указ буде оскаржено в суді. Автор указу буде нести відповідальність. Один президент вже починав свої повноваження з порушення Конституції», – написав Парубій у мережі.

Конституційний суд України в 2010 році, після приходу до влади президента Віктор Януковича ухвалив, що внесення змін до Конституції у 2004 році відбулося з порушенням процедури, і проголосив автоматичне відновлення попередньої редакції основного закону. Україна повернулася від парламентсько-президентської до президентсько-парламентської форми правління, як це було за часів другого президента України Леоніда Кучми. Ці рішення були скасовані в 2014 році за результатами Революції гідності.

На сайті президента 21 травня був опублікований указ про розпуск Верховної Ради України і призначення дострокових виборів парламенту на 21 липня.

За Конституцією України, позачергові вибори до парламент проводяться в період 60 днів із дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України.

Чергові вибори парламенту за законом мають відбутися 27 жовтня 2019 року.

Мережа Правди

Tailored Service with a Personal Consultant

Андрій Богдан вважає незаконною люстрацію кривавого януковича і його команди

Зе+Ко+Я+Бо

Призначення Андрія Богдана головою Адміністрації президента України порушує два положення закону України «Про очищення влади», заявила 22 травня адвокат, голова Громадської ради з питань люстрації при Мін’юсті Тетяна Козаченко.

«З врахуванням публічної інформації Андрій Богдан не має права займати посаду глави АПУ на підставі Закону «Про очищення влади». Винесення Указу всупереч Закону означає, що Президент ставить себе вище Закону і демонструє на всю країну справжнє ставлення до Верховенства права», – написала Козаченко у мережі.

«Відповідно до відкритої інформації, Андрій Богдан займав таку посаду: урядовий уповноважений з питань антикорупційної політики. Вперше його призначив на цю посаду Азаров 17.03.2010, звільнив 14.02.2011 своїм указом тоді президент Янукович. Вдруге Азаров призначив Андрія Богдана урядовим уповноваженим 11.07.2013, а звільнив вже Яценюк після Революції Гідності 5.03.2014 року за власним бажанням», – нагадує адвокат.

Далі у своєму повідомленні Козаченко докладно пояснює, які саме положення закону «Про очищення влади» порушує указ президента Зеленського.

Після свого призначення головою Адміністрації президента Зеленського Андрій Богдан заявив, що команда кривавого януковича «абсолютно несправедливо» потрапила під закон про люстрацію.

Він додав, що новий президент і його команда не чинитимуть тиск на Конституційний суд, на розгляді якого понад чотири роки перебуває закон про люстрацію.

Володимир Зеленський 21 травня призначив головою адміністрації президента свого радника з юридичних питань, особистого адвоката олігарха Ігоря Коломойського Андрія Богдана.

17 квітня журналісти повідомили про те, що Андрій Богдан 13 березня таємно відвідував Конституційний суд, який вирішує долю закону «Про очищення влади», і провів зустріч із тодішнім головою суду Станіславом Шевчуком.

Журналісти послались на дані журналу відвідувань Конституційного суду, копія якого опинилися у їхньому розпорядженні.

Через день після того, як стало відомо про цю зустріч, у Конституційному суді України скасували засідання, на якому мала вирішуватись доля закону «Про очищення влади», і на якому люстрацію могли визнати неконституційною. Розгляд цього питання був призначений на 18 квітня на 10 ранку, але був перенесений на невизначений час.

Журналісти повідомили, що Богдан сам потрапляє під обмеження люстраційного закону і не може працювати на державній службі до 2024 року, бо двічі обіймав посаду урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики за часів президентства Віктора Януковича.

Андрій Богдан відмовився відповідати на запитання, яка була мета його відвідин Конституційного суду!!!

Мережа Правди

Tailored Service with a Personal Consultant

В Індонезії під час протестів після виборів загинули 6 людей

В Індонезії під час протестів після виборів загинули щонайменше шестеро людей, близько 200 поранені. Про це повідомляє ВВС з посиланням на місцеву поліцію.

Глава поліції закликав громадськість не припускати, що протестуючих вбили співробітники правоохоронних органів. Він додав, що на тілах деяких загиблих знайшли вогнепальні поранення, інші загинули від холодної зброї.

За даними ВВС, в деяких районах Джакарти влада обмежила доступ до соціальних мереж, щоб уникнути поширення чуток з приводу протестів і загибелі людей.

Президент Індонезії Джоко Відодо був переобраний на новий термін на виборах, що відбулися в країні минулого місяця.

Як повідомила 21 травня виборча комісія Індонезії, за Відодо проголосували 55,5% виборців, і він переміг свого суперника екс-генерала Прабово Субіанто.

Виборча комісія мала оголосити результати виборів 22 травня. Але через побоювання протестів і вуличних демонстрацій у відповідь на результати, їх вирішили оприлюднити раніше майже без попередження.

Tailored Service with a Personal Consultant

Європейський союз ухвалив остаточну заборону на одноразовий пластик

Рада Європейського союзу 21 травня ухвалила директиву про заборону в ЄС деяких одноразових пластикових виробів, для яких існує альтернатива.

Згідно з новими правилами, пластикові тарілки, столові прибори, трубочки для пиття, тримачі для повітряних кульок та ватні палички одноразового використання будуть заборонені до 2021 року.

Крім того, запроваджуються заходи щодо скорочення використання пластикових виробів, якими найбільш часто засмічують навколишнє середовище.

До 2029 року 90% використаних пластикових пляшок мають бути зібрані в сміття і відсортовані. Крім того, до 2025 року в складі пластикових пляшок повинно бути щонаймнеше 25% матеріалу, який можна переробити. До 2030 року такого матеріалу в пляшках має бути не менше ніж 30%.

Першою країною в світі, що заборонила пластиковий посуд, стала Франція у 2016 році. Навесні минулого року заборонити пластиковий посуд запропонувала Єврокомісія.

Раніше від використання пластикових соломинок і інших виробів відмовлялися окремі міста США, а також окремі компанії, наприклад, Starbucks. У ряді країн Африки запроваджена заборона на використання поліетиленових пакетів.

У січні на розгляд Верховної Ради України внесли законопроект, який пропонує значно обмежити продаж деяких видів поліетиленових пакетів.

За даними екологів, у 2012 році кількість пластикового сміття у Світовому океані становило приблизно 165 мільйонів тонн. У 2014 році на поверхні океану лежало 268 940 тонн пластику.

Tailored Service with a Personal Consultant

Лауреатом міжнародної Букерівської премії стала письменниця з Оману

Лауреатом Міжнародної Букерівської премії 2019 року стала письменниця з Оману Джоха Альхартхі. Вона удостоєна цієї престіжної літературної нагороди за книгу «Небесні тіла». Грошову винагороду в розмірі 50 тисяч фунтів стерлінгів поділили між письменницею і перекладачкою Мерилін Бут.

Джоха Альхартхі є першою письменницею з Оману, твори якої перекладені англійською мовою. Вона також стала першим автором із країн Перської затоки, який отримав приз, ідеться в повідомленні на сайті премії.

Книга «Небесні тіла» – це сімейна сага, події якої розгортаються на тлі перетворення Оману з центру работоргівлі на країну, яка торгує нафтою. «Це історія, яка починається в кімнаті і закінчується в світі», – сказала голова журі премії, історик Беттані Г’юз.

Міжнародну Букерівську премію вручають з 2005 року авторам, твори яких були перекладені англійськю мовою і опубліковані в Сполученому Королівстві та Ірландії. До 2015 року переможців оголошували один раз на два роки, потім – щороку. Торік її лауреатом стала польська письменниця Ольга Токарчук.

Tailored Service with a Personal Consultant

Trump to Democrats: Pass Trade Deal, Then Infrastructure

President Donald Trump is telling Democratic leaders that he believes Congress should first pass a new trade deal with Canada and Mexico before taking up a bill to boost the nation’s infrastructure.

The president made his request in a letter to House Speaker Nancy Pelosi and Senate Minority Leader Chuck Schumer before a White House meeting Wednesday.

The Democratic leaders and Trump are aiming for a $2 trillion bill to address roads, bridges and other priorities.

Trump says he remains committed to passing a bill, but he wants Pelosi and Schumer to spell out their priorities and how much money they would provide to each. He says Democrats have “expressed a wide-range of priorities, and it is unclear which ones have your support.”

Tailored Service with a Personal Consultant

Chinese Woman Arrested at Mar-a-Lago Wants to Fire Lawyers

A Chinese woman charged with lying to illegally enter President Donald Trump’s Mar-a-Lago resort told a stunned judge Tuesday that she wants to fire her attorneys and represent herself. 

 

Yujing Zhang surprised U.S. District Judge Roy Altman during what was to have been a routine hearing over whether to delay her trial, which is scheduled to start next week. She faces up to five years in prison on charges of unlawful entry and making false statements. She has pleaded not guilty.

According to media reports, Zhang, 33, told Altman she wants to dismiss her public defenders and represent herself. 

 

“I don’t need the attorneys, thank you,” Zhang told Altman through an interpreter. Zhang speaks some English, according to court documents, but her skill level is a matter of dispute between prosecutors and her attorneys. 

 

“Do you want to represent yourself or do you want a lawyer?” Altman replied. “Today, I don’t want the attorney,” Zhang replied through the translator. She did not say why. 

 

Altman tried to dissuade Zhang, telling her, “You understand, I’ve been a lawyer for a long time and I think this is a very bad decision?” 

 

“I understand, but I hope I can have this opportunity,” she replied. 

 

Assistant federal public defender Kristy Militello told Altman that Zhang has refused to meet with her attorneys and raised concerns about Zhang’s mental health. Altman said he would not allow Zhang to dismiss her attorneys until she has been examined by a psychiatrist. If deemed competent, the judge said, she could represent herself. 

 

The public defenders had asked Altman to postpone the trial’s scheduled May 28 start, saying they haven’t had enough time to fully prepare her defense as many of the documents are written in Mandarin. Prosecutors were not opposed and Altman indicated he would grant the request, even before Tuesday’s events. 

 

Charges against Zhang

Zhang, a Shanghai-based business consultant, is charged with lying to Secret Service agents to enter Mar-a-Lago on March 30. Agents say she had arrived in the U.S. days earlier and told them she was at Mar-a-Lago to attend a United Nations friendship event that she knew had been canceled. 

Prosecutors say she was carrying four cellphones, a laptop and an external hard drive, telling agents that she feared they would be stolen if she left them in her hotel room. However, when agents searched her room at a nearby hotel, they say they discovered more electronics gear — including a device to detect hidden cameras — $8,000 in cash and numerous credit and debit cards. 

Zhang’s public defenders have said she came to Mar-a-Lago believing there would be a dinner that evening for the United Nations group, part of a $20,000 travel package she had purchased from a man named “Charles” she only knew through social media. They have pointed to a receipt Zhang received from Charles Lee, a Chinese national who promotes such events at Mar-a-Lago, and a flyer she had promoting it.

Lee ran the United Nations Chinese Friendship Association, which is not affiliated with the U.N., and was photographed at least twice with Cindy Yang, a Republican donor and former Florida massage parlor owner. 

 

The president was visiting Mar-a-Lago the weekend of Zhang’s arrest, but was at his nearby golf club when she arrived and she was never near him. 

Tailored Service with a Personal Consultant

Audit: US Broadcasting to Cuba Rife With Bad Journalism, Ineffective Propaganda

The U.S. government service charged with delivering objective news into Cuba produces both “bad journalism” and “ineffective propaganda,” according to an independent audit released Tuesday.

The U.S. Agency for Global Media (USAGM), which oversees taxpayer-funded international broadcasting, ordered the audit of the Office of Cuban Broadcasting (OCB) in February in response to broadcasts last year that contained anti-Semitic remarks about billionaire philanthropist George Soros.

The segments on OCB’s TV Martí prompted widespread condemnation and led to disciplinary action against nine OCB journalists.

John Lansing, the CEO of USAGM, later apologized to Soros and launched the audit to find “any patterns of unethical, unprofessional, biased or substandard journalism” at OCB.

The results amount to a harsh indictment of practices at OCB, which as part of USAGM is required by law to provide objective, balanced programming that reflects a variety of viewpoints.

Instead, the five experts on the audit panel said the journalism at OCB – radio, TV and online – is one-sided, fails to provide context and crosses into strident advocacy for hard-line Cuban dissident causes.

“It’s not just advocacy; it’s really like an old-style kind of propaganda, of constant hammering,” said the panel’s chairman, Edward Schumacher-Matos, a professor at the Fletcher School of Law and Diplomacy at Tufts University.

The audit says that “almost any criticism” of the Cuban government is allowed on Radio and TV Marti programs, while there is “little or no attempt to obtain a response or provide balancing information.”

“Well-established norms of objectivity are routinely disregarded in favor of propagandistic communications tactics,” the panel said. The agency’s programs are “unlikely to succeed in promoting freedom of democracy given the demography, culture and circumstances of Cuba today.”

The relentless anti-Cuba advocacy “crowds out other kinds of news coverage and even advocacy journalism that might be more effective, for example telling positive stories about you or about the United States,” said audit panelist Roberto Suro with the Pew Hispanic Center.

In an introduction to the report, Lansing said a working group to update journalistic standards has been appointed and a new best practices editor will be brought in. “Additional training covering fairness, objectivity, balance and bias in coverage will be required for all OCB employees,” he wrote.

Troubled history

Based in Miami, OCB oversees Radio Martí, which began in 1985; TV Martí, which started five years later; and an online news site. The agency’s budget was $29 million in 2018, and its broadcasts – often jammed by the Cuban government – reach an estimated 11 percent of the island’s population.

Radio and TV Martí have long been faulted for bad journalism and propaganda. In 1999, the State Department’s inspector general said the stations had “problems with balance, fairness, objectivity.” A U.S. Senate investigation in 2010 said Martí had “negligible support from among the Cuban people.”

Despite the criticism, Radio and TV Martí have had continued support from the U.S. Congress. But that won’t be the case if they don’t improve, said Tomás Regalado, the former Miami mayor who leads OCB.

Regalado was appointed by the Trump administration and took over in June 2018, the month after the segments disparaging Soros were broadcast. “One member of Congress told me, ‘Well, if Radio and TV Martí doesn’t reinvent itself, it cannot be defended,’ ” Regalado said.

In addition to the OCB, USAGM oversees four other networks: the Voice of America, a federal organization; and three nonprofit organizations, Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia and the Middle East Broadcasting Networks, which receive grants from USAGM.

Open propaganda

Authors of the audit acknowledged an “inherent tension” in all USAGM news organizations as part of the government. But they said “nowhere is that tension more acute” than in TV and Radio Martí.

“Martí openly engages in both propaganda and the promotion of a current administration’s foreign policy,” the report says, “in this case towards Cuba (as well as Venezuela and Nicaragua).”

The audit cites multiple examples of Martí failing to meet journalistic standards, among them:

Hosts and guests on Martí programs are “so anti-Castro that their language is often raw.” The host of one program, a dissident who spent 16 years in jail in Cuba, called the Castro government a “cancer.”
A 30-minute program focused on the Trump administration’s decision to let U.S. former owners of properties seized by the Cuban government file lawsuits in U.S. courts. No one explained why that might be detrimental for a new democratic government in Cuba and was avoided by previous administrations.
Though Martí’s straight news had few factual errors, there was “no effort” to add context. Instead, “guest(s) and hosts often refer to events from the 1960s with no explanation for an audience not intimately familiar with or too young to know about the early stages of the Cuban revolution.”

A losing proposition

Radio and TV Marti’s “one-sided talk shows and combative hosts” that dwell on Cold War-era grievances, the authors found, are “fundamentally ill-suited” in today’s Cuba, where 40% of the population was born after the fall of the Soviet Union.

“I’m not disputing the existence of those misdeeds,” Suro said, “but a lot of this happened before most of the people in Cuba were born.”

Regalado said OCB’s biases were not the result of direct political interference or meddling by government officials as much as an institutional culture.

“These are very well-meaning people who want the best for Cuba, but who also are filled with lots of old resentments and anger that are totally understandable,” Schumacher-Matos said.

In recent years, the report says, there has been some easing of government controls, with more Cubans gaining internet access, increased influence for the Catholic Church and even growth in private markets.

 

To reach this less-political audience in Cuba today, the report recommends more balanced journalism as well as neutral coverage of noncontroversial events in Cuba, such as hurricane evacuation.

Regalado said Radio Martí recently created a program on gay and lesbian rights.

 

Disciplinary moves

The controversy over the Soros segment, originally broadcast in May 2018, became public months later after a blogger exposed it and U.S. mainstream media followed up. Among other things, Soros, a frequent target of conspiracy theorists, was described as “a nonbelieving Jew of flexible morals.”

 

Regalado said nine Marti staffers were terminated, have resigned or been placed on probation, pending investigation.

 

When launching the audit in February, Lansing denounced the Soros segment as “deeply offensive and wholly inconsistent with our professional standards and ethics. OCB should not have aired it.”

 

Besides Schumacher-Matos and Suro, the other OCB audit panelists were Laura Castañeda with the Annenberg School for Communication and Journalism at the University of Southern California; former Telemundo journalist Andrea Sarralde; and Maria Fernanda Sandoval, a Latin American specialist.

 

Matt Walsh, the USAGM deputy director for operations, said in an interview that changing the culture at OCB will be a challenge.

“(Lansing) really wants us to focus on how we can rebuild OCB from the ground up,” Walsh said of his boss, “which certainly is something that’s not going to happen overnight.”

In the last year, USAGM also dealt with other serious journalist ethical violations.

In October, 15 journalists from the VOA Hausa language service were fired or disciplined for accepting bribes from a Nigerian official. And the chief of the VOA Mandarin language service was discharged for allowing a billionaire Chinese exile to make unsubstantiated charges against officials in Beijing during an extended live broadcast.

Tailored Service with a Personal Consultant

В Індонезії оголосили результати виборів президента, що відбулися місяць тому

Президент Індонезії Джоко Відодо переобраний на новий термін на виборах, що відбулися в країні минулого місяця.

Як повідомила 21 травня виборча комісія Індонезії, за Відодо проголосували 55,5% виборців, і він переміг свого суперника екс-генерала Прабово Субіанто.

Виборча комісія мала оголосити результати виборів 22 травня. Але через побоювання протестів і вуличних демонстрацій у відповідь на результати, їх вирішили оприлюднити раніше майже без попередження.

Вибори відбулися 17 квітня.

Субіанто раніше заявляв, що оскаржить результати виборів, якщо переможе Відодо. За його словами, на голосуванні були масові порушення. Субіанто також спрогнозував масові протести.

Ситуація в країні також загострилася після того, як 17 травня поліція повідомила про арешт десятків підозрюваних у тероризмі.

За даними поліції, затримані мали зв’язки з екстремістським угрупованням «Ісламська держава». Їх підозрюють у плануванні вибухів на демонстраціях під час оголошення результатів виборців.

Експерти називали вибори в Індонезії наймасштабнішим одноденним голосуванням у світі. У країні працювало 800 тисяч виборчих дільниць, на яких працювало близько шести мільйонів людей.

Цього року вперше вибори президента і парламенту в Індонезії відбувалися в один день.

В Індонезії проживає 263 мільйони людей, з них близько 229 мільйонів мусульман. Близько 193 мільйонів людей, у тому числі 80 мільйонів народжених після 1980 року, мають право голосу.

Tailored Service with a Personal Consultant